Az akkreditáció óta bekövetkezett változások
Tantervi változások
A szabad bölcsészet alapképzési szak tanterve két ízben módosult.
A 2008-ban belépő évfolyamtól kezdve:
- Bevezetés a filozófiába címmel új alapozó tárgyat vezettünk be.
- A kommunikáció- és médiatudomány szakirányon két új kötelező tárgyat vezettünk be A kommunikáció hermeneutikája illetve Önismeret és együttműködés címmel. Ezzel egyidejűleg három kötelező tárgyat – Nyelv és társadalom előadás, Nyelv és társadalom szeminárium, Pragmatika –választható speciális kollégiummá minősítettünk át.
- A levelező tagozaton, a hallgatói terhelés egyenletesebbé tétele céljából négy tantárgyat a mintatanterv szerinti 3. ill. 4. félévről az 1. és a 2. félévre helyeztünk át.
A 2009-ben belépő évfolyamtól kezdve:
- Az esztétika szakirányon a Kortárs esztétikák tantárgy két féléves egyfélézésre, az Esztétikatörténet II. egy félévesről két félévesre változott.
- A filozófia szakirányon is kötelezővé tettük az Etikatörténet és általános etika c. két féléves tantárgyat.
- A kommunikáció- és médiatudomány szakirányon megszűnt A digitális világ antropológiája c. kötelező és A kommunikáció és prezentációs technikái c. választható tantárgy. Az utóbbi anyagát lefedi a speciális kollégiumként rendszeresen hirdetett Előadói gyakorlatok. Bevezetésre került A dokumentumfilm története c. választható tantárgy
- A mintatanterv jelentősen átalakult. A szakirányok kötelező óráit ettől kezdve nem évenként, hanem kétévenként hirdetjük. Így a mintatantervben ezeknél a tárgyaknál nem 1., 2. stb. félév szerepel, hanem páros év ősze, páratlan év tavasza, stb. Ennek megfelelően felülvizsgáltuk az előfeltételek rendszerét, és az előfeltételek többségét eltöröltük. Azoknál a tárgyaknál, ahol megmaradtak az előfeltételek, az órákat változatlanul évente hirdetjük.
Tantárgyfelelősök változásai
A szabad bölcsészet szakon
Tantárgy | régi tantárgyfelelős | új tantárgyfelelős |
A tudományos írás alapjai | Ambrus Gergely | Bognár László |
Bevezetés a filozófiába | – | Schwendtner Tibor |
Bevezetés a vallástudományba | Pethő Sándor | Gáspár Csaba |
Bevezetés az etikába | Hársing László | Hell Judit |
Esztétikatörténet | Lendvai L. Ferenc | Veres Ildikó |
Művészettörténet | Dománszky Gabriella | Lendvai L. Ferenc |
Esztétikatörténet | Lendvai L. Ferenc | Veres Ildikó |
Kortárs esztétikák | Lendvai L. Ferenc | Ambrus Gergely |
Etikatörténet és általános etika | Lendvai L. Ferenc | Ambrus Gergely |
Etika- és kultúrtörténet | Hársing László | Lendvai L. Ferenc |
Filozófiai antropológia | Hársing László | Gáspár Csaba |
A kommunikáció hermeneutikája | – | Bognár László |
A tömegkommunikáció szociológiája | Zsolt Péter | Pankucsi Márta |
Önismeret és együttműködés | – | Nyírő Miklós |
Vizuális kommunikáció | Gulyás Gyula | Baán András |
Vallástörténet | Baán István | Gáspár Csaba |
Vallásfilozófia | Pethő Sándor | Gáspár Csaba |
A filozófia mesterszakon
Angolszász és kontinentális metafizikák | Demeter Tamás | Schwendtner Tibor |
Egzisztencializmus és posztmodern | Schwendtner Tibor | Nyírő Miklós |
Elmefilozófia | Demeter Tamás | Ambrus Gergely |
Klasszikus szerzők a fenomenológiába | Szegedi Nóra | Schwendtner Tibor |
Az etikatanár mesterszakon
Környezetetika | Hársing László | Hell Judit |
Pedagógiai etika | Vajda Zsuzsanna | Lubinszki Mária |
A filozófiatanár mesterszakon
Szakmódszertan | Mariska Zoltán | Bacsó László |
Iskolai gyakorlat | Mariska Zoltán | Bacsó László |