Osztatlan tanárképzés
ETIKATANÁRI SZAK
Szakfelelős: dr. Makai Péter egyetemi adjunktus
A képzés célja, hogy felkészítsen az etikatanári hivatás szakmai feladatainak ellátására, az etika tantárgy tanítására – részint a közoktatás alapfokú nevelési szakaszának (az ötödik évfolyamon kezdődő és a nyolcadik évfolyam végéig tartó) felső tagozatán, részint a középfokú nevelési szakaszban –, olyan differenciált fejlesztő foglalkozások tartására, amelyek elősegítik az adott korosztályok, s benne az egyes diákok társas készségeinek, személyiségének a fejlődését, támogatják a testi-lelki egészséghez, a tudatos és helyes életvezetéshez, a felelősségteljes élethez szükséges szabályok és készségek elsajátítását. A leendő tanárok megismerkednek etika alapjaival, történetével, ágazati kérdéseivel (ökoetika, bioetika, pedagógiai etika stb.), az erkölcsi szocializáció pszichológiai vonatkozásaival, a tantárgy pedagógiájával. A módszertani kultúra elsajátítása elsősorban gyakorlati tárgyakhoz kötődik. A résztvevők a megszerzett elméleti-gyakorlati ismeretek birtokában bekapcsolódhatnak az iskolák intézményi feladatainak a szervezésébe, a pedagógiai folyamattervezés munkájába, s képesek együttműködni az oktatásirányítás különböző résztvevőivel. Tanulmányaikat doktori képzésben keretében is folytathatják.
Az osztatlan tanárképzés 5 éves egyetemi tanulmányokat foglal magában. Lényeges sajátossága, hogy szakpárosításban végezhető. A Filozófiai Intézet jelenleg erkölcstan tanár szakon kínál képzést. A hallgatók az egyetemen folyó tanárképzés széles palettájából választhatnak második tanárszakot.
Osztatlan tanárképzés mintatantervek
A 2025. évi őszi szemeszter kurzusleírásai
Kurzusleírások: 2025_etika_szak_tematikak
8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet
Egy hozzászólás: “Osztatlan tanárképzés”
Nincsenek hozzászólások.